پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به نکات زیر اهمیت پذیر است.

 والدین محترم به نکات زیر توجه خاص داشته باشید.

1-دانش آموزان غالبا هدف خود را رسیدن به موفقیت میدانند،غافل از این که موفقیت مقصد و هدف نیست بلکه فرایندی است که به همراه با کیفیت تلاش و احساس لذت بردن از آن حاصل می شود

موفقیت ایستگاه نیست بلکه راه است، فراورده های ثابت نیست ،بلکه فرایند پویا و متغیر است.اگر این نوع نگرش نسبت به موفقیت در کودکان و نوجوانان تقویت شود دیگر کمتر شاهد احساس شکست . ناامیدی در آنها خواهیم بود.

2- والدین محترم یاد بگیریم آموزش خود را در قطعات مفید و مختصر ارائه دهیم این چیزی است که بچه های امروزی به آن عادت دارند.

3-قبول کنید دانش آموزان شمامیتوانند ایده هایی داشته باشند که به خوبی ایده  های شما یا بهتر از آن است  گاه بهتر است به میل آنها رفتار کنید.

4-والدین عزیز ،وقتی در خانه به بچه  ها درس میدهید ،قدری اطلاعات  شغلی در آن را بگنجانید،کسی نمیداند که دانش آموزان عادی چه وقت به اطلاعات شغل مورد علاقه ی خود دست رسی پیدا خواهند.

5- توانایی حل مسئله ،عمدتا موضوعی مربوط به نگرش است به بچه ها یاد بدهید که مشکلات ،دوستان ما هستند.

و بدون آن ها چالش ،یاد گیری و پیروزی اصلا وجود ندارد.

6- یک راه جالب توجه برای مرور درس ها پیش از امتحان ،آن است که بچه  ها  را وادار کنید به نوبت جای یکی از مجریان رادیو یا تلویزیون باشند به این ترتیب که بقیه افراد در کلاس پرسش های خود را مطرح کنند.

7- والدین عزیز بگذارید بچه  ها ببینند شما مطالعه میکنید ،کتاب میخوانید و سخت کار می کنید شما خود نمونه ای عملی از ابزار های تدریس نیرو مند هستید.

8-زمان زیادی را صرف عیب جویی نکنید.یافتن مقصر ،نگاه به گذشته است ،ولی ارائه راه حل مستلزم حرکت به سمت جلوست.

9-فرایندی ساده برای حل مسئله در شش گام به بچه هایتان  بیاموزید.:1.شناسایی مشکل یا مسئله 2-تعریف محدوده ی مشکل 3- روشن ساختن موضئعات 4- جست و جو برای یافتن راه حل ها 5- اقدام کردن 6-ارزیابی نتایج

10-بچه  ها عاشق شکستن رکورئ خود هستند معین کردن زمان فعالیت های آن ها و مقلیسه پیشرفت ،انگیزه دهنده دهنده های فوق العاده خوبی هستند وقتی دانش آموزان با خود رقابت میکنند همیشه اول میشوند در جایی دیگر منکر حفظ کردن نشوید، حفظ کردن هنوز ابزار آموزشی با ارزشی است . آن چه ارزش به خاطر سپردن دارد ارزش حفظ کردن هم دارد.

11-تربیت هرگز در یک بعد متمرکز نمیگردد ،بلکه همواره جنبه های عقلانی ، عاطفی اخلاقی ،اجتماعی ،چسمی ،علمی و ...در جامعیت بخشیدن به آن  دخالت دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ دو شنبه 16 آذر 1389برچسب:, ] [ 10:42 ] [ احمد صباغی ]
[ ]